fbpx

Strony internetowe

Każda działalność potrzebuje jak najlepszej promocji. W czasach kiedy zdecydowana większość ludzi korzysta z Internetu, zadbać trzeba także o to, by swoją firmę należycie przedstawić w sieci. Posłuży do tego dobrze wykonana strona internetowa. Powinna być ona jak najlepszą i
unikalną wizytówką marki. Stąd też dokładamy wszelkich starań, by do każdego powierzonego nam projektu strony www, podejść w 100% indywidualnie.

Wiele korzyści, łatwość jej stworzenia czy możliwości, jakie daje, sprawiają, że nad jej uruchomieniem powinny pomyśleć zarówno osoby prowadzące biznes, jak i osoby prywatne chcące zarabiać na blogu, czy dzielić się swoimi poglądami z innymi internautami. Poniżej prezentujemy:

Spis treści

Czym jest strona internetowa?

Z fachowego punktu widzenia, strona internetowa (nazywana także stroną www) jest zbiorem dokumentów HTML, które są ze sobą połączone odsyłaczami – czyli linkami URL. Znajdują się one zawsze w obrębie jednej domeny internetowej. Każdy dokument HTML albo HML posiada unikalny adres URL. Adres ten składa się z określenia protokołu (http, https), domeny (np. www.nazwafirmy.pl) oraz ścieżki na serwerze. Na stronie internetowej, którą otwiera się przy pomocy przeglądarki, udostępnia się wybrane treści (tekstowe, graficzne i multimedialne). Strony www tworzone są przy pomocy wielu języków programowania. Z praktycznego punktu widzenia, strona internetowa (czasem nazywana też witryną) jest wirtualnym miejscem stworzonym przez daną firmę, w którym odwiedzają ją poszukujący pomocy/towarów/usług klienci. Jej domena staje się internetowym adresem (zastępującym adres tradycyjny), a wygląd oraz treść służą jako wirtualne biuro. Odwiedzają je osoby zainteresowane konkretnymi usługami, mogące w ten sposób uzyskać najważniejsze informacje. Jest to bardzo efektywna forma działania, ponieważ nie potrzebuje zatrudniania mniej lub bardziej efektywnego pracownika, działając codziennie nie generuje też żadnych kosztów – a za to przynieść może wymierne zyski. Przez większość czasu dobrze zaplanowana i wykonana strona internetowa, nie wymaga ze strony firmy większej uwagi poza uzupełnianie treści, a z powodzeniem zastępuje przez całą dobę stacjonarne biuro.

Dlaczego trzeba mieć stronę internetową?

Swoje miejsce w sieci posiadają wszystkie odnoszące sukcesy firmy – lokalne z miast takich jak Bielsko-Biała, Żywiec itp, ogólnopolskie czy międzynarodowe. Zarówno te internetowe, jak i te prowadzące swoją działalność offline. Wszystko dlatego, że taka witryna pełni szereg istotnych funkcji. Profesjonalnie przygotowana przez nas strona www każdego dnia będzie miejscem, które będą mogli odwiedzać klienci potencjalnie zainteresowania ofertą właściciela witryny. Systematyczne aktualizowanie zawartości strony lub ciągłe publikowanie na niej obecnej oferty, są sposobem na nieustanne pozyskiwanie nowych klientów. Na własnej stronie www można także zbudować wizerunek eksperta, któremu warto zaufać. Można to zrobić np. dzięki informowaniu o wszystkich aktualnościach związanych z wybraną branżą. Posiadanie własnej strony internetowej pozwoli też na zbudowanie pożądanego wizerunku firmy. Przysłużą się temu jej wysoka jakość i estetyka. Dobrze wyglądająca strona będzie świadczyć o powadze marki, zachęcając potencjalnych klientów do skorzystania z jej usług. Możliwość odwiedzenia strony www będzie też powodować wzrost zaufania – firma, której “nie da się znaleźć w Internecie” może obecnie wydawać się bardzo nieautentyczna. Z racji tego, że strona będzie wizytówką firmy, powinna przekazywać najważniejsze informacje, ale wbrew pozorom im bardziej będzie rozbudowana, tym wzbudzi większą ufność. Tym, co przemawia za posiadaniem strony internetowej jest również to, że ułatwia ona kontakt z klientami. Może bowiem zawierać łatwo dostępne dane firmy (numer telefonu, adres e-mail), ale także udostępniać wygodny formularz kontaktowy, a nawet live chat oraz wtyczki do portali społecznościowych (które integrują z nimi witrynę). Strona internetowa daje też oczywiście nowe możliwości marketingowe. Obecność w Internecie pozwala na sukcesywnie zwiększanie sprzedaży – dzięki różnorodnym formom promocji i ciekawym aspektom technicznym. W biznesie pierwsze wrażenie bardzo często odgrywa kluczową rolę. Dlatego tak ważne jest, by posiadać atrakcyjną wizualnie, intuicyjną w obsłudze i zawierającą wiele cennych informacji stronę, która przedstawi firmę jako wiodącego na rynku profesjonalistę.

Najczęściej spotykane rodzaje stron internetowych

Obecnie da się wyróżnić pięć głównych rodzajów stron internetowych. Są to:

  • wizytówki
  • strony firmowe
  • strony tematyczne
  • sklepy
  • vortale i portale

Strony wizytówki. To strony najprostsze, które w skrócie przedstawiają daną firmę i zawierają jej dane kontaktowe. Strony te są tworzone jedynie w specyficznych sytuacjach albo dla bardzo młodych firm, ponieważ są mało wartościowe jeśli chodzi o aspekty marketingowe (dlatego, że nie dają dostępu do pełnej oferty). Składają się one z tylko z podstawowych dancyh, nie posiadają technik wspierających interaktywność. Ich zaletą jest przede wszystkim to, że zaznaczają obecność firmy w Internecie.

Kolejnym rodzajem witryny internetowej są strony firmowe.
Wybierane przez większość przedsiębiorstw. Celem takich witryn jest przedstawienie dokładnej oferty i informacji o firmie (co zwiększa zaufanie potencjalnych klientów). Strona firmowa jest obecnie podstawą e-marketingu, który pozwala przyciągnąć nowych odbiorców i zwiększa sprzedaż produktów/usług. Aby była ona naprawdę skuteczna, powinna posiadać takie podstrony jak: galeria (ew. portfolio), dział aktualności, strony produktowe, forum/chat czy blog. Odpowiednie zaprojektowanie tych elementów może mieć znaczący wpływ na ostateczne decyzje zakupowe konsumentów..

Strony tematyczne to strony o bogatej treści merytorycznej, będące idealną bazą wiedzy. Znajdują się na nich różnego rodzaju artykuły i wiadomości, które doskonale uzupełniają informacje na określony temat. Serwisy pozwalają na zwiększenie liczby odwiedzin na stronie, a po jakimś czasie zawarte na nich treści wpływają na pozyskanie nowych odbiorców i zwiększenie oglądalności. Tego rodzaju strony www mają też wyważoną grafikę, logiczny układ nawigacyjny. Bardzo często zawierają bloga i forum

Strony internetowe to również sklepy online. W tych miejscach prowadzona jest sprzedaż. Poprzez takie strony możemy prowadzić swój własny sklep internetowy, wystawiać towary na sprzedaż czy przyjmować zlecenia. Serwisy te są najbardziej zaawansowane techniczne. Umożliwiają dodawanie produktów do koszyka czy dokonywanie płatności za zakupione towary. Sklepy internetowe są obecne zarówno w wersjach dla osób prywatnych sprzedających swoje rękodzieło, jak i wersjach bardziej zaawansowanych dla dużych firm i przedsiębiorstw sprzedających setki produktów dziennie

Portale i votale – to strony bardzo rozbudowane, wielofunkcyjne i wielotematyczne (nazywane horyzontalnymi). Pozwalają one na udostępnianie naprawdę wielu treści, bez skupiania się na jednej specjalizacji. Jednocześnie przekazują one wiele reklam – stąd też posiadają wysoką wartość marketingową. Vortale są stronami nieco podobnymi do portali, różnicą jest jednak to, że poruszają one tematy tylko z jednej dziedziny (dlatego nazywane są portalami wertykalnymi). Dedykowane są często konkretnym grupom (np. ekonomistom, muzykom, itd.), bo opierają się na daleko posuniętej specjalizacji. Vortale pozwalają na otrzymanie konkretnych informacji (zawsze w wybranym stopniu szczegółowości) oraz umożliwiają interaktywność.

Kroki do założenia strony internetowej


Na początku należy określić: cel i kierunek działań, a także target strony (czyli potencjalne oczekiwania konkretnych odbiorców). Trzeba zdecydować czy ma pełnić ona jedynie funkcję informacyjną, czy też ma na celu zbudowanie wizerunku marki i pozwolenie na interakcję z klientami. Warto też od razu zdecydować o potrzebnych narzędziach (typu wyszukiwarka i formularz kontaktowy). Zlecając nam stworzenie witryny zawsze chętnie dowiemy się także jakie funkcjonalności szczególnie podobają się naszym klientom i jak ogólnie wyobrażają sobie oni działanie strony. Później następuje ustalenie koncepcji graficznej. Projektowanie stron internetowych zawsze opiera się u nas na zgodności z oczekiwaniami klienta. Wygląd strony ma też: pasować do branży, odpowiednio reprezentować markę i odznaczać się kompatybilnością z najnowszymi trendami internetowymi. Wśród najważniejszych działań wymienić tu można:

  • rozplanowanie struktury logicznej strony,
  • rozplanowanie układu elementów i modułów,
  • stworzenie architektury informacji,
  • wykonanie makiety funkcjonalnej,
  • stworzenie widoków graficznych strony głównej i podstron

Do następnych kroków w tworzeniu strony www należy przygotowanie frontend’u HTML5/CSS3 (co odbywa się na podstawie stworzonych grafik). Kolejnym krokiem jest zaprogramowanie i wdrożenie kolejno: systemu zarządzania treścią CMS, bazy danych, modułów, funkcji oraz formularzy. Potem przeprowadza się niezbędne testy wewnętrzne. Założenie strony wymaga później wprowadzenia treści i zdjęć, a także podpięcia pod docelową domenę. Na koniec, na docelowym serwerze, należy skonfigurować niezbędne zabezpieczenia.

Strony mobilne

Wszystkie osoby planujące stworzenie własnej strony internetowej powinny wziąć pod uwagę to, że w ostatnich latach w liczbie odsłon witryn gwałtownie wzrósł udział urządzeń mobilnych (telefonów, tabletów, ale też telewizorów itp.). Sprawia to, że wymogiem stało się obecnie stworzenie również takiej wersji strony firmy, która będzie automatycznie dostosowana do wyświetlania na małych ekranach. Mobilna strona internetowa (RWD), rozpoznaje rozdzielczość ekranu urządzenia i dopasowuje do nich wygląd wyświetlanych treści. Zawsze wyglądają one nieco inaczej niż na komputerze, np. jeśli chodzi o menu, jest ono często rozwijane – by było jak najbardziej wygodne. Oczywiście takie dopasowanie strony www do urządzeń mobilnych zwiększy szanse na sprzedaż produktów czy usług, bo zakupy przez telefon z roku na rok stają się coraz popularniejsze.

Skorzystaj z naszej pomocy

Założenie strony internetowej jest teoretycznie dostępne dla każdego i można to zrobić w bardzo krótkim czasie. Niestety są to tylko pozory. Stworzenie strony atrakcyjnej wizualnie dla odwiedzających, a zarazem takiej, która będzie przydatna marketingowo wymaga czasu, doświadczenia i znajomości rynku. Posiadamy wszystkie te walory, wykorzystując je w oparciu o oczekiwania indywidualnego klienta. Zapraszamy do naszego biura w Bielsku Białej, chętnie opowiemy w szczegółach jak pracujemy. Tworzenie strony zawsze zaczynamy od szczegółowego poznania jej celu, tego jakie ma pełnić funkcje oraz od określenia jej adresatów. Takie informacje pozwalają nam na stworzenie ogólnego wyobrażenia konstrukcji witryny. Dopiero później rozpoczynamy działania szczegółowe, jednocześnie zapoznając się dokładnie z potrzebami danej branży i analizując konkurencję. Wszystko to umożliwia nam stworzenie strony internetowej, która:
– daje nowe możliwości marketingowe,
– pozwala na pozyskiwanie nowych klientów,
– zwiększa sprzedaż/zainteresowanie usługami,
– ułatwia komunikację z klientami,
– stwarza wizerunek profesjonalnej i solidnej firmy.
Zrealizowane przez nas strony zawsze wyróżniają się indywidualnymi, estetycznymi projektami graficznymi oraz dużą funkcjonalnością – w tym łatwą nawigacją. Serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług.

Projektujemy każdy rodzaj strony – dla Nas nie ma projektów niemożliwych!

Reklama strony internetowej

Jeśli stworzymy już własną witrynę, warto działać dalej. Istnieje kilka sposobów na to, aby witryna była reklamowana, a my zaczniemy pozyskiwać nowych klientów i odbiorców witryny. Pierwszym rozwiązaniem jest pozycjonowanie – czyli dostosowanie witryny do wyszukiwarki Google, aby nasza strona była wyświetlana jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Zaowocuje to większą ilością wejść i większą ilością klientów. Do podstawowych działań w tym zakresie należeć będzie np. uzupełnienie opisów witryny, metadanych itd. Warto również skorzystać z Google AdWords. To program, dzięki któremu możemy umieszczać za opłatą reklamę naszej firmy w wyszukiwarce. Po wpisaniu hasła oprócz wyników wyszukiwania na samej górze lub w bocznym panelu wyświetli się adres naszej strony. Dobrym rozwiązaniem jest również pozyskanie ruchu i skierowanie klientów na naszą witrynę z Facebooka poprzez Facebook Ads. To system reklamowy, w którym możemy określić grupę osób, której będzie wyświetlana reklama, typ reklam czy stworzyć własną reklamę.

map

biuro@net-studio.pl

+48 883 017 437

Napisz do nas wiadomość